קראמבל אגסים Pear Crumble


מתכון לעוגת קראמבל אגסים טעימה במיוחד

המצרכים

סיר קטן עם מכסה וקערה גדולה בלי מכסה ותבנית מלבנית בינונית כזאת

ותנור

לאגסים:  חמישה או שישה אגסים מגודלים מקולפים, נטולי ליבה ופרוסים (עדיף רכים אבל לא חובה) רבע כוס סוכר לבן וכמה כפות סוכר חום ,טיפה פלפל שחור, חמש כפות מים רותחים, רבע מקלון .קינמון ותרמיל הל .ל

לבצק: חצי כוס אגוזי לוז ושקדים קצוצים גס, כוס סוכר לבן, טיפה מלח, שתי כוסות קמח ו150 גרם חמאה חתוכה לקוביות.ת

אז ככה…  אגסים קלופים פרוסים עם רבע כוס הסוכר הלבן וכמה כפות החום וחמש כפות המים בסיר בקטן על אש גדולה. הקינמון וההל בפנים כמובן (כדי להוציא מההל את המירב יש לתת לו דפיקה קלה כדי שייפתח – שתישבר לו הקליפה כלומר) כל זה עם מכסה סגור, כשהאגסים מראים סימני רתיחה לערבב עם כף  ולהחליש את האש ולהחזיר את המכסה. לאגסים לוקח חצי שעה להיות מוכנים. אחרי רבע שעה של בישול יש להסיר את המכסה של הסיר ולתת להכל להצטמצם על אש קטנה.

בזמן שכל זה קורה בסיר מכינים את התערובת של הבצק. הבצק הוא בצק פריך כשהמטרה היא לא לאחד אותו לבצק שלם אלא לשבור אותו לפירורים (קראמבל) . אז שמים בקערה גדולה את האגוזים והשקדים הקצוצים ,  כוס הסוכר ושתי כוסות הקמח ועלייהם את קוביות החמאה. עכשיו עבודת כפיים וללוש את הכל כך שהחמאה תיעלם לה. ללוש ולפרק, לא ליצור בצק אחיד אלא שברי בצק. לא ללוש יותר מ3 דקות ולהכניס את הקערה למקרר.

האגסים כבר כמעט מוכנים – זה הזמן להדליק את התנור ל180 מעלות  ולתת לו להתחמם קצת. אם אין לכם תנור אתם בבעיה… לוקחים את התבנית המלבנית (אינגלישקייק) ולוקחים מעט מהבלילה של הבצק ומשטחים בחלק התחתון של התבנית. ממש שכבה דקה ודחוסה. האגסים מוכנים אבל אפשר להוציא חלק מהנוזלים לקערה נפרדת, וכדאי להוציא מהם גם את ההל והקינמון – אין להם מקום בעוגה.

עכשיו כשיש לכם אגסים עם מעט מאוד נוזלים ובלי קינמון והל אפשר לפזר אותם בתבנית מעל השכבה הדקיקה של הבצק. מעל האגסים נפזר את שאר הבצק . זהו… התנור כבר חם והעוגה צריכה להאפות, תכניסו אותה לחצי שעה לתנור. תשטפו את הכלים בינתיים וכשתראו שהבצק למעלה השחים יפה אפשר להוציא אותה.  תנו לה להצטנן רגע ואפשר להתחיל לזלול… בתיאבון

תיאורטית אפשר להכין את העוגה עם כל פרי ובמקור מכינים אותה עם תפוחים, אז תגוונו ותהנו וזהו…ו

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.